
Clubgrade: Martine aan het woord

Skiclub Zondal - Martine Vervloet
Clubgrade heeft grote veranderingen in onze club teweeggebracht, en allemaal goede!
Dankzij Clubgrade trokken we ons bestuur open en kreeg onze communicatie een extra dimensie. Daardoor konden we druk op onze bestuursleden verminderen en bepaalde taken openstellen voor leden en vrijwilligers. Iedereen heeft een goed gevoel bij de nieuwe taakverdeling. Het bestuur heeft minder stress en de leden en vrijwilligers hebben meer verantwoordelijkheid en feeling met de club in handen.
Onze vraag aan Clubgrade was dan ook: help ons om onze vrijwilligerswerking uit te breiden en leer ons beter intern en extern communiceren. De eerste horde hebben we succesvol genomen en ook onze communicatie kreeg al een boost. Of beter, een ‘boostje’, met dank aan Corona. Maar we kennen de reden en laten ons niet ontmoedigen. Dat is ook iets wat we van Clubgrade geleerd hebben: blijven doorzetten!
Volgens mij zijn de belangrijkste redenen voor het succes van Clubgrade het feit dat een externe partij de veranderingen begeleidt én de wisselwerking met andere clubs die tijdens de sessies en workshop plaatsvindt. De Clubgrade-begeleider heeft als buitenstaander een heel andere kijk op je club en reikt je ook alle tools aan om zelf met die inzichten aan de slag gaan.
Ik was aangenaam verrast over de vlotheid waarmee we als bestuur voor de verandering zijn gegaan.
Mijn vrees voor te veel vasthoudendheid was totaal ongegrond en alles verliep heel makkelijk. Allemaal dankzij de frisse wind die Clubgrade door onze club deed waaien. Ik kan alleen maar positief zijn over onze Clubgrade, wij zijn allemaal in onze rol gegroeid en ik zou het zo opnieuw doen!

Dankzij Clubgrade trokken we ons clubbestuur open en kreeg onze communicatie een extra dimensie. Daardoor konden we druk op onze bestuursleden verminderen en bepaalde taken openstellen voor leden en vrijwilligers. Iedereen heeft een goed gevoel bij de nieuwe taakverdeling.