#2MiljardRedenen om te investeren in de georganiseerde sport

De georganiseerde sport in Vlaanderen is elke investering dubbel en dik waard.
Dat wisten wij in (en op!) het sportveld al langer, maar een studie van Deloitte laat er absoluut geen twijfel meer over bestaan.

De socio-economische impactstudie van de georganiseerde sport bewijst onomstotelijk dat sporten in een sportclub opbrengt, zowel op economisch vlak, als wat fysieke en mentale gezondheid én sociaal welzijn betreft. En die opbrengst is heel wat meer dan je zou denken.

Download het e-book ›

E-book 2miljard redenen

Impact op de economie

In 2021 heeft het consultancybedrijf Deloitte in opdracht van de Vlaamse Sportfederatie voor het eerst becijferd hoeveel sporten in clubverband écht opbrengt aan onze maatschappij. Niet min. Het levert de Vlaamse economie elk jaar ruim 2 miljard euro op.

De fysieke en mentale voordelen van sporten zorgen daarnaast nog eens voor 1,5 à 2 miljard euro extra opbrengsten voor de samenleving.

Sport speelt dus ontegensprekelijk een belangrijke rol om onze economie én onze bevolking op diverse vlakken gezond te houden: elke euro uitgegeven aan georganiseerd sporten genereert €1,8 – €2,5 aan sociale return in Vlaanderen.

Download de volledige studie ›

Begrotingstips op alle niveaus

Federaal
▪ Belastingaftrek lidgelden
▪ Extra btw-vrijstellingen
▪ Extra mogelijkheden sportcheques

Sportclubbing #2miljardredenen
▪ Extra middelen
▪ Vrijstelling onroerende voorheffing
▪ Extra investeringen infrastructuur
Lokaal
▪ Extra middelen
▪ Extra investeringen infrastructuur

Heb je vragen of wil je graag meer informatie?
Contacteer Pieter Hoof via pieter@vlaamsesportfederatie.be of 09 396 80 60.

Pieter Hoof

In samenwerking met: