Opleiding voor officials vanuit de zetel?

Digitalisering
Vrijwilligers

Het aantrekken en opleiden van nieuwe scheidsrechters, juryleden en wedstrijdleiders is een pijnpunt voor vele sporten.
Daarom werkten we samen met enkele vooroplopende sportfederaties een leerplatform uit, waarop iedere sportfederatie in Vlaanderen eigen cursussen voor officials online kan aanbieden.

Dat het nodig is om meer mensen - vooral jongeren - warm te maken om official te worden blijkt uit recente cijfers. De meeste federaties zijn dringend op zoek naar een kwart tot zelfs de helft meer officials om alle wedstrijden te kunnen laten doorgaan.

Online leerplatform

We ontwikkelden een platform waar alle sporten hun officials kunnen opleiden. Met als doel om de drempels te verlagen en om meer geïnteresseerden te bereiken.

Deze nieuwe aanpak laat kandidaten toe om op eigen tempo, waar en wanneer zij willen de informatie te verwerken.

dame volgt online les met koptelefoon

Naast de online theoretische opleiding promoten veel federaties ook offline contactmomenten en examens. Een belangrijk deel om ook de beleving te behouden. Na trainers (via VTS Connect) kunnen nu dus ook officials, wedstrijdleiders en juryleden zich online bijscholen.

Iedere sportfederatie kan via het online leerplatform eigen cursussen en leertrajecten voor officials aanbieden.

Ook interesse?

Dan plannen we graag een kennismakingsgesprek in om te bespreken of en hoe we elkaar kunnen versterken.

Blijkt het leerplatform een meerwaarde voor jouw federatie? Perfect. Dan kan je heel laagdrempelig instappen. Wij zetten een eigen omgeving voor je op én helpen je met je eerste stappen. De inhoud? Daar zorg je natuurlijk zelf voor.
Wil je meer weten? Dan kan je contact opnemen met Leen via leen.dillen@vlaamsesportfederatie.be

Het leerplatform is een initiatief binnen Shared services.

Meer informatie ›