Vrijwilligersorganisaties

De Vlaamse Sportfederatie wijst op het belang en de meerwaarde van sportfederaties en sportclubs als vrijwilligersorganisaties. Welke stappen zetten we in dit dossier?

Acties en stand van zaken

• De Vlaamse Sportfederatie was de voorbije jaren zeer actief rond het dossier van het statuut verenigingswerk, waarbij we een statuut op maat van trainers, jeugdcoördinatoren en officials vragen..

• Binnen de Hoge Raad Vrijwilligers benadrukt de Vlaamse Sportfederatie de specificiteit en noden van de sportsector. Zo toonde de Vlaamse Sportfederatie zich voorstander van het Koninklijk Besluit dat een verhoging van het jaarmaximum voor vrijwilligersvergoedingen in de sportsector invoerde.

Ondersteuning

Via onze helpdesk, producten, bijscholingen en begeleidingen ondersteunen we clubs als vrijwilligersorganisaties. Ook de ondersteuning van federaties is deels gericht op vrijwilligers, en de samenwerking tussen vrijwilligers en personeelsleden binnen de gesubsidieerde sportfederaties. Denk maar aan ons aanbod op vlak van goed bestuur.

Heb je vragen of meer informatie nodig?
Contacteer Tars Vanstraeseele via tars@vlaamsesportfederatie.be of 09 396 80 60.

Tars Vanstraeseele