Financieel plan (enkelvoudige & dubbele boekhouding)

Boekhouding

Wil je een financieel plan opmaken maar weet je niet goed hoe je hier aan begint? Wij helpen je op weg met deze handige tools. Beschikbaar voor zowel enkelvoudige als dubbele boekhouding.

Een financieel plan is een handig hulpmiddel om een inzicht te krijgen in de financiële situatie van je sportclub.
Dit kan intern gebruikt worden om de financiële haalbaarheid van jullie club(project) of beleidsplan te becijferen, maar het kan ook een handig document zijn voor externen. Zo is een financieel plan noodzakelijk bij het aanvragen van een (win-win)lening of het uitgeven van obligaties.

Het programma werd ontwikkeld in Excel. Zowel feitelijke verenigingen als vzw's kunnen het financieel plan gebruiken.

Het is beschikbaar voor een enkelvoudige en dubbele boekhouding.

Document niet zichtbaar

Dit document is enkel te downloaden door personen die ingelogd zijn als ambtenaar, student, sportclubbestuurder of medewerker van een federatie die lid is van de Vlaamse Sportfederatie. Of koop een jaarlicentie aan en krijg toegang tot alle documenten en online brochures.

Financiën
Ben je op zoek naar een handige budgettaire tool om jullie toekomstplannen beter op te volgen? Gebruik dan ...
Boekhouding
Werk tijdig de stappen uit die je moet ondernemen bij het afsluiten van een boekjaar.
Boekhouding
Deze brochure helpt sportclubs wegwijs in hun boekhoudkundige verplichtingen.