Als organisatie lid worden van de Vlaamse Sportfederatie?

Yes! Dat is om veel redenen een strak plan. We lijsten ze even voor je op.

Ben je een erkende sportfederatie of een organisatie voor sportieve vrijetijdsbesteding (OSV)?

• Je ontvangt informatie op maat van sportfederaties (met 'sportfederatie' bedoelen we sportfederatie én OSV).
  • Je wordt uitgenodigd voor onze Algemene Vergadering(en). Mét stemrecht.
  • Voor de medewerkers van jouw sportfederatie zwaaien de deuren open van:
    • al onze activiteiten. Ook deze enkel toegankelijk voor leden. En dit steeds tegen een voordeeltarief.
    • onze website, inclusief alle ondersteunende documenten en tools voorbehouden voor sportfederaties.
  • Heeft je sportfederatie personeel in dienst?
    Dan geniet je van ons collectief lidmaatschap bij werkgeverskoepel Sociare voor ondersteuning in werkgeversmaterie.
  • We vertegenwoordigen de Vlaamse georganiseerde sportsector en nemen de input van jouw organisatie mee bij het bepalen van standpunten.
    • behalve wanneer jouw organisatie een louter erkende sportfederatie is die ofwel meerdere sporttakken aanbiedt, ofwel slechts één sporttak aanbiedt die al binnen een unisportfederatie wordt aangeboden
  • De medewerkers van alle sportclubs, aangesloten bij jouw sportfederatie:
    • genieten het voordeeltarief bij deelname aan onze activiteiten
    • krijgen toegang tot alle ondersteunende documenten en tools voor sportclubs
  • Ons team staat enthousiast voor je klaar. Een vraag of bedenking? Vuur ze op ons af.

Ter info: met 'erkend' bedoelen we erkend door de Vlaamse overheid, bevoegd voor sport.

Ben je een niet-erkende sportfederatie?

• Je wordt 'toegetreden lid' en ontvangt actua over en van de (georganiseerde) Vlaamse sportsector.
  • Alle medewerkers van je organisatie:
    • nemen deel aan onze activiteiten tegen een voordeeltarief
    • hebben toegang tot alle documenten en tools op onze website
  • De medewerkers van alle sportclubs, aangesloten bij jouw sportfederatie:
    • genieten het voordeeltarief bij deelname aan onze activiteiten
    • krijgen toegang tot alle ondersteunende documenten en tools voor sportclubs
  • Je wordt uitgenodigd voor onze Algemene Vergadering(en). Dit zonder stemrecht.

Wat verwachten we van onze leden?

Is je organisatie geen sportfederatie?

• Als sportclub kan je niet rechtstreeks bij ons aansluiten. Maar we staan wel voor je klaar! Ben je één van de 18.500 sportclubs aangesloten bij onze sportfederaties of organisaties voor sportieve vrijetijdsbesteding? Dan geniet je automatisch van onze dienstverlening aan het meest voordelige tarief.
  • Als partnerorganisatie waar we vaak mee samenwerken, kan je kennispartner worden.
    • Je ontvangt actua over en van de (georganiseerde) Vlaamse sportsector.
    • Alle medewerkers van je organisatie:
      • nemen deel aan onze activiteiten tegen een voordeeltarief (uitgezonderd activiteiten die enkel open staan voor sportfederaties)
      • hebben toegang tot alle documenten en tools op onze website
    • Indien jouw organisatie sportclubs overkoepelt, dan krijgen medewerkers van aangesloten sportclubs:
      • het voordeeltarief bij onze dienstverlening
      • toegang tot alle ondersteunende documenten en tools voor sportclubs
    • We vermelden je op onze partnerpagina.
    • Je betaalt dezelfde jaarlijkse bijdrage als leden.

Ontdek hier onze huidige kennispartners.

Heb je vragen of wil je graag meer informatie?
Contacteer Pieter Hoof via pieter@vlaamsesportfederatie.be of 09 396 80 60.

Pieter Hoof