Infosessie 'Vzw-wetgeving en jaarlijkse verplichtingen'

Inhoud infosessie

Het besturen van een sportclub vraagt heel wat tijd, energie en vaardigheden. Je wil namelijk een kwalitatief aanbod kunnen voorleggen aan je leden maar daarnaast moet je ook aandacht hebben voor de wettelijke verplichtingen. En dat zijn er heel wat!

Het is niet onlogisch dat je als sportclubbestuurder het bos niet meer door de bomen ziet. Belastingen, organiseren van vergaderingen, boekhouding, officiële documenten en statuten… Het zijn allemaal zaken die je als vzw steeds in orde moet hebben. Maar is alles van toepassing voor onze club? Met welke deadlines moeten we rekening houden? En waar kunnen we hulp vinden?

In deze infosessie geven we een overzicht van alle (jaarlijkse) verplichtingen van een sportclub zodat je zeker niets vergeet. We bekijken wat je moet controleren, hoeveel tijd je daarvoor hebt en of het van toepassing is voor je organisatie. Tenslotte overlopen we ook welke ondersteuning de Vlaamse Sportfederatie biedt.

We informeren de deelnemers ook over de aanpassingen in de vernieuwde vzw-wetgeving. Belangrijke deadline: 1 januari 2024. Tegen dan moet iedere vzw de statuten aangepast hebben conform de nieuwe wet. Ook hier sta je er niet alleen voor en biedt de Vlaamse Sportfederatie hulp.

Deze infosessie is ideaal om te programmeren op een AV van de sportraad of de sportfederatie.

Deze infosessie kan ook online doorgaan.

Min. aantal deelnemers

Minimum: 20 deelnemers.

• Lokaal met 1 pc en beamer, scherm voor de docent.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst en catering.

Kostprijs

Deze infosessie kost 300 euro, ongeacht het aantal deelnemers.

Vraag jouw infosessie aan