Wat is het Vlaams Sporttribunaal?

Sportlandschap

Het Vlaams Sporttribunaal (voorheen het Vlaams Doping Tribunaal) is een overkoepelend tuchtorgaan, bevoegd voor de sanctionering van dopinginbreuken en grensoverschrijdend gedrag in de sport.

Bij het Vlaams Sporttribunaal kan je klachten met betrekking tot grensoverschrijdend gedrag indienen, op voorwaarde dat:

• de vermeende dader lid is van een sportorganisatie die aangesloten is bij het Vlaams Sporttribunaal
  • én die sportorganisatie voor de sanctionering van grensoverschrijdend gedrag een beroep doet op het Vlaams Sporttribunaal
Logo Vlaams Sporttribunaal

Meer weten?

Vlaams Sporttribunaal
www.vlaamssporttribunaal.be
info@vlaamssporttribunaal.be

Ethiek
ICES informeert, stimuleert en ondersteunt de Vlaamse sportsector rond ethische thema's.
Sportlandschap
Als sportfederatie moet je je werking ontplooien binnen heel wat regelgeving. Waar moet je allemaal rekening ...
Sportlandschap
Het risicovechtsportplatform ondersteunt (risico)vechtsporten in Vlaanderen.