Dit was het politieke debat 'We winnen allemaal met sport'

Sportlandschap

Afgelopen vrijdag was MeetDistrict Gent dé arena voor vertegenwoordigers van CD&V, Vooruit, N-VA, Open VLD, Groen, Vlaams Belang en PVDA. De 7 politieke partijen gingen in debat, o.a. over het budget sport, het infrastructuurtekort en de vele geëngageerde mensen in onze sportsector.

Netwerkevent voor de sportsector

We mochten een gevarieerd publiek van meer dan 220 deelnemers verwelkomen uit:

• sportfederaties
  • sportclubs
  • overheid
  • partnerorganisaties
  • universiteiten
  • pers en andere geïnteresseerden

Starten en afsluiten deden we met een hapje en een drankje. Een boeiende avond waarin we ook ruimte maakten voor leuke babbels, netwerken en verbinding met de sportsector!

tafel met onthaal voor het politieke debat

Sport levert op! Van fysieke en mentale voordelen tot sociale en maatschappelijke return.

Daarom vinden we dat de stem van de georganiseerde sportsector niet mag ontbreken in het verkiezingsjaar 2024.

Vlaamse Sportfederatie
7 politici en moderator Bart Schols

Met wie gingen we in gesprek?

Moderator Bart Schols leidde de gespreksavond en kaartte de verschillende beleidsprioriteiten voor de sportsector aan. Het panel zag er zo uit:

• Kris Van Dijck (N-VA)
  • Robrecht Bothuyne (CD&V)
  • Hannes Anaf (Vooruit)
  • Maurits Vande Reyde (Open VLD)
  • Johan Deckmyn (Vlaams Belang)
  • Bert Misplon (Groen)
  • Quinten Vanheuverzwyn (PVDA)

Benieuwd naar de grote lijnen van het debat? Binnenkort lees je hier een inhoudelijke samenvatting van de gespreksavond!