Bijscholing 'Effectieve communicatie in je sportclub - tackle defensiviteit'

Inhoud bijscholing

Om op lange termijn succesvol te zijn als sportclub, moet je de vaardigheden hebben om te bouwen aan duurzame relaties met vrijwilligers, trainers, ouders, belanghebbenden, … Het managen van je eigen defensiviteit en die van anderen is de hoofdsleutel om problemen op te lossen en goed samen te werken. Defensiviteit zorgt er immers voor dat we niet meer open staan om feedback te ontvangen, we kunnen niet meer op lange termijn nadenken en ons IQ daalt met zeker 20 punten. De ideale mix om conflicten te laten escaleren.

In deze sessie krijg je meer inzicht in wat defensiviteit betekent en welk effect het heeft op de club. Je leert herkennen wanneer je zelf defensief wordt en je krijgt handvaten om moeilijke gesprekken constructief aan te pakken

Deze bijscholing duurt ongeveer 3 uur.

Deze opleiding is ook mogelijk als webinar. De sessie duurt dan 2 uur.

Min aantal deelnemers

Absoluut minimum: 12 deelnemers.

Maximum: 20 deelnemers indien fysiek, onbeperkt indien online

Praktisch

• Lokaal met 1 pc en beamer (inclusief lange HDMI kabel), scherm voor de docent.
  • Zaal voor capaciteit van 20 personen.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van de Vlaamse Sportfederatie verlopen.
  • Afhandeling van facturatie in samenspraak.
  • Achteraf verstuurt de Vlaamse Sportfederatie naar de aanwezigen een mail met o.a. een link naar een evaluatieformulier en info over het attest van deelname.

Kostprijs

De uiteindelijke kostprijs voor de bijscholing wordt berekend op basis van het aantal aanwezigen en de deelnameprijs die geldt per persoon.

Tarieven bijscholingen

Wie Tarief
Bestuurder/Club-API sportclub aangesloten bij een erkende federatie € 20
Bestuurder/Club-API sportclub niet aangesloten bij een erkende federatie € 50