Bijscholing 'Geef je sportclub een digitale boost: socials'

Inhoud bijscholing

Marketing en communicatie. Het is belangrijk binnen een sportclub. Je kunt je sportclub benaderen als een echt merk en dat kan niet zonder de juiste marketingtools en communicatiekanalen.
Vaak zijn niet de juiste skills aanwezig bij de clubverantwoordelijken, trainers of vrijwilligers. Toch zijn de voordelen veel groter dan je in eerste instantie zou denken: je boost je ledenaantal, je naambekendheid in de regio zal vergroten, het geeft een professionele indruk van je club, ... kortom jouw sportclub (digitaal) op de kaart zetten.

Concreet gaan we in deze opleiding ‘Socials’ dieper in op het praktisch gedeelte hoe je een goede social mediastrategie bepaalt & uitvoert voor jouw sportclub. Na deze interactieve sessie kan je concreet een campagne starten via social media, je leert hoe foto’s of video’s te creëren om jouw doelgroep te benaderen.

Deze bijscholing duurt ongeveer 1,5 uur (inclusief vragen).

Min. aantal deelnemers

Absoluut minimum: 10 deelnemers

Maximum: 50 deelnemers of 20 indien fysiek.

• Lokaal met 1 pc en beamer, scherm voor de docent.
  • Zaal voor capaciteit van 50 personen.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van de Vlaamse Sportfederatie verlopen.
  • Afhandeling van facturatie in samenspraak.
  • Achteraf verstuurt de Vlaamse Sportfederatie naar de aanwezigen een mail met o.a. een link naar een evaluatieformulier en info over het attest van deelname.

Kostprijs

De uiteindelijke kostprijs voor de bijscholing wordt berekend op basis van het aantal aanwezigen en de deelnameprijs die geldt per persoon.

Tarieven bijscholingen

Wie Tarief
Bestuurder/Club-API sportclub aangesloten bij een erkende federatie € 20
Bestuurder/Club-API sportclub niet aangesloten bij een erkende federatie € 50