Workshop 'Sponsoring'

Inhoud workshop

Sponsoring? Niet zoeken maar vinden! Al jaren is het vinden van sponsoring een uitdaging. En die uitdaging is er de voorbije maanden absoluut niet makkelijker op geworden. Toch zijn sponsorwervers en dus ‘vinders’ diehards die niet zomaar opgeven. Alleen dient men het juiste pad te verkennen, te bewandelen, te volgen en te activeren! Kortom, sponsorvinders zijn padvinders!

Denkt jullie club er aan om meer sponsors aan te trekken dan de lokale bakker en slager? Meer sponsors aantrekken met minder moeite is iets wat ook jouw sportclub kan realiseren. Maar hoe benader je nu jullie sponsors? Op welke manier speel je je sterktes uit? Wat verwacht een sponsor vandaag van een club? Stuk voor stuk belangrijke vragen waarbij het antwoord voor veel clubs zal verschillen.

Workshop sponsoring

In deze workshops met maximaal 5 clubs staat jullie clubverhaal dan ook centraal. Jos Verschueren (docent Sport Management aan de VUB) neemt jullie dan ook graag mee op enkele bekende en minder bekende paden op weg naar sponsorgeluk.

In een gezellige en inspirerende setting wordt er niet gewerkt met vage theorie maar wel met jullie concrete projecten. Jos zorgt voor feedback en brengt geheel in zijn eigen stijl extra creatieve ideeën aan om jullie sponsorwerving naar een hoger niveau te brengen. Daarnaast krijgen jullie als clubs ook de kans om elkaar te inspireren.

Duur

Deze workshop duurt ongeveer 2 uur.

Aantal deelnemers

Voor deze workshop verzamel je 5 clubs waarbij telkens 2 bestuursleden kunnen deelnemen.

Indien je niet aan voldoende clubs komt, kan je steeds vragen om samen te werken met andere federaties/sportdiensten of het traject open te stellen via de Vlaamse Sportfederatie.

Praktisch

• Lokaal met 1 pc en beamer, scherm voor de docent.
  • Zaal voor capaciteit van 10 personen waarbij de deelnemers in een kring kunnen zitten.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van het traject.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van de Vlaamse Sportfederatie verlopen.
  • Achteraf verstuurt de Vlaamse Sportfederatie naar de aanwezigen een mail met o.a. een link naar een evaluatieformulier en info over het attest van deelname.

Kostprijs

De uiteindelijke kostprijs voor de bijscholing wordt berekend op basis van het aantal aanwezigen en de deelnameprijs die geldt per persoon.

Wie Tarief
Bestuurder/Club-API sportclub aangesloten bij een erkende federatie € 20
Bestuurder/Club-API sportclub niet aangesloten bij een erkende federatie € 50
Medewerker/coördinator van een erkende federatie € 20