Ondersteuning voor sportclubs

coach geeft briefing
Ondersteuning voor sportclubs

Support aan sportclubs, daar gaan we voor! Wij richten ons rechtstreeks naar de clubbestuurders, die administratief en financieel de touwtjes in handen hebben. Kort kennis opdoen via de informatie op onze website? Of een intensief begeleidingstraject met meerdere stakeholders van de sportclub? Het kan allemaal!

Van dé klassiekers tot actuele topics

Een sportclub runnen, daar komt serieus wat bij kijken! Wij helpen je bij concrete uitdagingen. Een paar voorbeelden:

• De jaarlijkse btw-perikelen. Raak je het noorden kwijt door btw-drempels en vrijstellingsregels? Raadpleeg onze expertise!

• Het uittreksel strafregister controleren. Door nieuwe wetgeving moet je sportclub extra stappen nemen bij het afsluiten van een overeenkomst met trainers, lesgevers, begeleiders,... Hoe? Wij maken je wegwijs!

• Kiezen voor de juiste software! Zo loopt je boekhouding of je ledenadministratie als gesmeerd. Wij verkennen de opties en helpen je aan tools op maat van sportclubs.

• Het vrijwilligerstekort aanpakken. Moeite om nieuwe helpers aan te trekken? Of weegt het engagement te zwaar, waardoor mensen afhaken? Wij hebben een plan van aanpak!
Workshop sponsoring

De Vlaamse Sportfederatie staat dicht bij de realiteit van de club.
De lage drempel zorgt voor wisselwerking.

Patrick Hoorelbeke
Zwemclub de Valkaart Oostkamp

Een aanpak op jouw maat

• Korte of net intensieve ondersteuning in diverse thema's.
  • Combinatie van online en offline ondersteuningsvormen.
  • Leren van goede voorbeelden tijdens de uitwisselingsmomenten voor sportclubs.
  • Begeleiding volgens de unieke Clubgrade-methodiek, waarbij sportclubs concrete uitdagingen aanpakken en hun beleidskracht versterken.

Download de infobrochure

Wil je het volledige aanbod verkennen zonder de website te moeten doorgronden? We zetten het voor jou op een rijtje in onze infobrochure.

DOWNLOAD INFOBROCHURE ›

Sportfederatie of sportdienst? Bestel gratis geprinte infobrochures voor jouw clubs. Handig om uit te delen!

Samenwerken?

Om zoveel mogelijk sportclubs te ondersteunen en te informeren werken wij graag samen. Met sportfederaties, overheidsinstanties, externe partners,... Interesse? Laat het ons weten via info@vlaamsesportfederatie.be

Werk je voor een sportdienst? Dan hebben we een speciaal aanbod voor jou. Ontdek het!

Dynamo Project is out. Vlaamse Sportfederatie is in.

Dynamo Project kan voor velen een belletje doen rinkelen. Maar Dynamo Project is sinds 2021 Vlaamse Sportfederatie.
Hetzelfde team, dezelfde spirit en dezelfde vertrouwde support!