Unieke identificatie van de sporter

Privacy

Sinds de invoering van het decreet voor de sportsector in 2016 dient elke sportfederatie sporters uniek te kunnen identificeren. Zo wordt dubbeltelling voor subsidies vermeden. Het decreet stelt verder geen verplichting in hoe dit moet gebeuren. Ze geeft sportfederaties en sportclubs echter de machtiging om het rijksregisternummer te gebruiken om dit doel te verwezenlijken.

De Vlaamse Sportfederatie wil hieronder schetsen welke mogelijkheden bestaan en welke voorwaarden eraan verbonden zijn. Zowel het sportdecreet van 2016, de GDPR regelgeving als de wet van het rijksregister hebben invloed op elk van de mogelijke opties. Met onderstaande informatie kan je als sportfederatie zelf inschatten welke optie de beste is voor jouw situatie.

Analyse

Document niet zichtbaar

Dit document is enkel te downloaden door personen die ingelogd zijn als medewerker van een federatie die lid is van de Vlaamse Sportfederatie.

Privacy
Doorloop de verschillende stappen om de werking van je sportorganisatie in kaart te brengen en de documentatie ...