Dit was Jonge Leeuwen in Leuven!

Gemerkt op onze socials op vrijdag 22 september?
Ons brainstormevent voor Jonge Leeuwen bracht 130 jongeren samen met federatiemedewerkers, voor een inspirerende namiddag. En dat allemaal op de prachtige locatie van het Iers College in Leuven. Geniet even mee!

om deze video te bekijken.

Inspireren en activeren

Een terugblik op het programma?

• Cedric Dumont had het in zijn keynote 'Dare to Jump' over de sleutel tot succes. Een aperitiefje om de talrijk opgekomen jongeren in de juiste mindset te brengen.

• Parallel gingen de federatiemedewerkers samen met Charlotte Van Tuyckom aan de slag: hoe doorgronden we Gen Z en hoe bereiken we die jongeren in de sportclub?

• En daarna serveerden de experts van GenZLab het hoofdgerecht, de groepsbrainstorm! Hoe kunnen we de ideale sportclub van de toekomst vormgeven?!

Jongeren samen aan tafel voor brainstorm

De bottleneck om jongeren te bereiken is aangepakt door de samenwerking met scholen. We zoeken nu federaties die met dit potentieel aan de slag willen gaan.

Studente in groep aan tafel tijdens brainstorm

Cijfers en bredere doelstellingen

Het evenement trok 130 enthousiaste jongeren en bereikte 7 federaties. Via de samenwerking met partnerscholen konden we de doelgroep dus goed bereiken, en de moeilijkheid tackelen die veel sportfederaties ervaren.

Jonge Leeuwen is natuurlijk niet alleen een evenement. We organiseerden deze namiddag als een belangrijk onderdeel van onze inspanningen om jongeren te betrekken bij de sportfederaties. Het ondersteunt onze missie om federaties te ondersteunen en jongeren te empoweren.

Vervolgacties: doe je mee?

Het succes van het event inspireert ons om door te gaan met Jonge Leeuwen, met het bieden van kansen en ondersteuning aan jongeren binnen de georganiseerde sport. We moedigen jouw federatie daarom aan om deel te nemen aan eventuele, toekomstige initiatieven.

Wil je mee nadenken over hoe je federatie concreet aan de slag kan gaan met deze young potentials? Of met enkele van hun ideeën? Vul snel onderstaand webformulier in en we brengen jullie graag samen om tot een werkend format te komen!

Ik geef graag mijn input ›