Hoe maak je een beleidsplan op?

Sportfederaties

Het beleidsplan? Dat is de strategie van je federatie voor de komende jaren.
Het is een levendig, up-do-date document dat de volledige werking van je organisatie omvat. Met SMART-doelstellingen om na te gaan wat werkt én wat niet werkt. Om zo doelgericht te kunnen bijsturen.

Een beleidsplan is dus niet iets dat maar één keer om de vier jaar relevant is. Maar één keer per olympiade staat er wel een heus beleidsplanningsproces op de agenda. Een proces om extra stil te staan, te reflecteren en vooruit te kijken. Met iedereen betrokken bij de organisatie.

Wil je kapstokken en ondersteuning bij dit beleidsplanningsproces? Wij bieden een uitgebreid aanbod aan tools bij downloads.

• handleiding 'Hoe maak je een beleidsplan op?'
  • poster beleidsplanningsproces '25-'28
  • voorstel tijdslijn beleidsplanningsproces
  • 12 nuttige werkdocumenten bij de verschillende fases

Succes! Go!

Jonge kinderen varen in een zeilbootje

Document niet zichtbaar

Dit document is enkel te downloaden door personen die ingelogd zijn als medewerker van een federatie die lid is van de Vlaamse Sportfederatie.

Beleidsplan
Een tool voor federaties die worstelen met boekhoudpakket versus luik II.
Beleidsplan
Regelmatig wil je als sportfederatie een bevraging afnemen. In het kader van het beleidsplanningsproces, in ...
Goed bestuur
Een aantal krachtige inzichten richting een werkende structuur van je sportfederatie.